maj 18

2 comments on “BRUGER JEG MINE KOSTTILSKUD RIGTIGT?

  • Carsten Jensen says:

    Hej.

    Jeg er begyndt at tage Ca 30 g protein blandet i mælk, når jeg kommer hjem fra en træning på cyklen.
    Af og til tager jeg også en protein bar.

    Mit spørgsmål er så, om det er for meget jeg tager efter en tur

    Mch
    Carsten

    Reply
    • Hej Carsten,

      Du kan næsten ikke tage for meget efter afsluttet træning, det kroppen ikke har brug for omsættes bare til energi.
      Dit indtag af protein lyder ganske fornuftigt.

      Nu skriver du dog ikke hvor meget / hvor lang tid du træner.
      Men jeg vil dog opfordre dig til også at benytte nogle hurtigere kulhydrater sammen med dit indtag af proteinerne.
      Især ved cardio orienteret sport (som cykling er) “skriger” din krop efter hurtige kulhydrater, da den ønsker at fylde dine sukkerdepoter i musklerne hurtigst muligt (grundet disse sandsynligvis er kørt godt tomme)
      Dette giver også god mening at gøre idet din krop har meget nemmere ved at udnytte proteinen hvis din krop samtidig har mulighed for at fylde musklerne sukkerdepoter.
      Det kan derfor anbefales at gøre brug af ATNU CARBUP energidrik ca. en dosering til 500 ml. vand lige efter træning eller alternativt en gel.

      Stay motivated
      Simon
      ATNU

      Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>