feb 09

4 comments on “Restitution hvorfor er det vigtigt?

  • Henrik Sørensen says:

    Er du sikker på at det er 61, 5 % af befolkningen der moderat eller svært overvægtige?
    Er det ikke 47,4 % hvoraf de14,1 % er svært overvægtige med et BMI over 30 %?

    Reply
    • Hej Henrik,
      Rigtig godt spottet, du har selvfølgelig ret 🙂
      Det er 47,4 % hvoraf de14,1 % er svært overvægtige med et BMI over 30 %
      Takker for de vågne øjne.
      De bedste hilsner
      Simon
      ATNU

      Reply
    • Hej Mads,
      Tak for dit spørgsmål 🙂

      Jo det er selvfølgelig også rigtig vigtig.
      Som tommelfinger regl siger man at det du træner i dag, skal du holde pause fra imorgen.
      Forstået på den måde at du kan i princippet godt træne to dage i træk, det må bare ikke være de samme muskler / den samme form for træning.
      Dette gælder selvfølgelig mere for nogen former for træning end andre.
      Eksempelvis vil man ved styrketræning af benene have brug for ca. 48 timers hvile.
      Ved eksempelvis cykeltræning vil man dog godt kunne træne 2 dage i træk, dog går den ikke at træne to gange interval træninger.
      Her vil det give mening eksempelvis at træne interval den ene dag og så en længere tur den næste dag i et roligere tempo.

      Håber overstående kan bruges 🙂
      Mvh. Simon
      ATNU

      Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>